Re: large ink-jet printers

From: jacques verschuren (info@jacquesverschuren.nl)
Date: 11/09/01-03:37:50 AM Z

Kees Brandenburg wrote:

> Hi
> Pictorico sells rolls of their Premium OHP Transparency Film, Size:
> 17" width (66' length, 2" core)
>
> http://www.pictorico.com/roll.asp
>
> Never used pictorico though. I'm wondering if someone tried this
> 'film' with my setup which is: MIS FS and/or PiezoBW quad black inks
> in an epson 1160. Will the MIS inks give good results on this
> pictorico film?
> I'm hesitating ordering because pictorico is not availeable in
> Europe. For the moment I'm using Schoellershammer #6
> [...]

Kees,

Welk een genoegen ook jou op deze lijst aan te treffen. Ik ben heel
benieuwd
naar jouw bevindingen m.b.t. het maken van negatieven met het Epson pq
inkjet
paper zoals dat hierboven gesteld wordt. Voor welke procedes gebruik je
dit
papier? Is er papier wat jouw voorkeur heeft voor het maken van bijv.
gomdrukken of cyanotypieën met deze digitale technieken. Zelf zit ik nog
steeds op Bockingford Tub sized en ik zit te overwegen om iets anders
erbij te
gaan doen, maar ben daar nog niet zo ver in gevorderd. (Arches,
Cranes??)

Wat Pictorico betreft, ik heb vorige week een rol besteld, omdat ook ik
geëxperimenteerd heb met inkjet transparencies (Oce en Rank Xerox, maar
alles
maar tot A3) en alles bleef plakkerig en klef. (Epson 1290). Van
pictorico
moet ik zeggen, dat het "helemaal" anders is, d.w.z. de afdruk ligt er
niet
meer op, maar het wordt opgenomen in de drager en het geheel ziet er dan
ook
zo uit, dat ik er niet meer aan denk om ander materiaal als drager ook
maar te
gaan onderzoeken. Ik heb een rol van ik dacht 66 meter lang met een
breedte
van 34 cm. er zijn nog bredere, maar dan dus ook duurder. Ik dacht tegen
de
700 gulden betaald te hebben voor deze rol, incl. verzending (3
werkdagen).
Kan ook langzamer en dus misschien goedkoper.

Misschien kunnen we elkaar over en weer op de hoogte houden van
vorderingen en
miskleunen (curves voor negatieven etc.??). Ik gebruik trouwens, omdat
ik de
printer ook pas enkele weken heb, gewonn de bijgeleverde Epson inkten.

Groetjes,

Jacques Verschuren
www.jacquesverschuren.nl